Poprvé na cvičení

Pokud jste zavítali až sem, gratuluji vám k rozhodnutí začít cvičit. Zde pár informací, které vám usnadní vaši první lekci a zároveň snad zaženou poslední pochyby o tom, jestli máte přijít.

Co budete potřebovat:

Na lekci budete potřebovat pouze pohodlné oblečení, pití a podložku. Pokud nemáte vlastní, v sále jsou podložky k zapůjčení. Každá hodina je zakončena relaxací, při které je velmi příjemné se do něčeho zabalit, takže si můžete přinést i něco na přikrytí, třeba velký šátek či ručník, pod kterým vám bude příjemně.

Před lekcí:

Než budete chtít přijít, je dobré se na lekci registrovat buď emailem či sms. Pokud se ještě neznáme, ráda bych, abyste mě před začátkem hodiny informovali o vašich případných zdravotních obtížích či omezeních, abychom spolu mohli lépe, efektivněji a hlavně bezpečněji proplout celou lekcí i těmi dalšími. Některé cviky mají kontraindikace, mnoho z nich má více variant, takže můžeme vybrat to, co vám bude nejvíce vyhovovat. Před cvičením je dobré alespoň 2 hodiny nejíst velká jídla. S prázdným žaludkem se cvičí lépe.

Průběh hodiny:

Cvičení power yogy zahajujeme krátkým zklidněním a naladěním se na rytmus svého dechu a na své tělo. Pak pokračujeme jemným rozcvičením. Následuje zahřátí v dynamických sekvencích Pozdravů slunce, do kterých se postupně vkládají další pozice a cvičení nabírá na intenzitě. Po dynamické fázi se postupně zklidníme v rovnovážných pozicích, pak pozice v sedě a v leže na podložce, inverzní pozice a lekci zakončíme relaxací v leže. Hodina jogy je o poznání méně dynamická, více času věnujeme dechovým cvičením, uvolnění a relaxaci, ale v zásadě se skladba hodiny podobá předchozímu popisu - zklidnění a naladění, dechová cvičení, cvičení ásán ve stoje i na podložce, relaxace v leže.

Cvičení pro těhotné a maminky má také podobnou obecnou skladbu - naladění na cvičení, jemné rozcvičení a zahřátí, jednotlivé cviky vybrané dle aktuálního stavu a na závěr relaxace. Důraz klademe u těhotných na správné držení těla, dýchání a napojení se na miminko v bříšku. Často na něj myslíme, používáme vizualizace. U maminek s dětmi je lekce zaměřená hlavně na maminky a jejich rychlý a bezpečný návrat do kondice. Děti mohou být přítomné, malé děti spinkají nebo leží u maminky, pro větší děti jsou v sále připraveny hračky, případně je možné pustit na chvíli pohádku. Maminky si za děti zodpovídají, cvičíme ve velmi malé skupince tak, aby byla hodina příjemná. Ze zkušenosti vidíme, jak se děti časem naučí, že maminka cvičí, že je to pro ni příjemné a důležité a jsou schopné to respektovat. Samozřejmě vše je individuální. Občas se zadaří, občas ne. Proč to ale nezkusit:-)

Na hodině Balantes jsou pro vás v sále připraveny podložky, velké míče a overbally. Struktura hodiny od zahřátí a správného nastavení dýchání a držení těla, přes posilování a protahování jednotlivých partií, až po závěrečné protažení a zklidnění. 

Lekce Fit trénink je intenzivnější cvičení formou kruhového tréninku, kde se kombinuje cvičení na podložce i mimo ni, proto budete potřebovat i sportovní obuv a pití. Nejprve se zahřejeme rozcvičkou, pak si rozdělíme stanoviště a v daných intervalech postupujeme celým kruhem tak, abychom vystřídali cardio trénink s posilováním celého těla za využití vlastní váhy i drobných pomůcek. Nakonec se odměníme příjemným protažením a zklidněním.